Koliko kilometrov naredim z E-kolesom?

Koliko kilometrov naredim z E-kolesom?

Kolegi iz Focusa so se odločili, da bolj podrobno obrazložijo in prikažejo delovanje Focus T.E.C. E-koles. Na socialnih omrežjih in forumih se pogosto pojavlja vprašanje koliko kilometrov lahko naredim z električnim kolesom s pomočjo baterije? V sklopu naše tematike Fest test E-koles vam bomo podrobno prikazali delovanje električnih koles in dejavnikov, ki vplivajo na doseg in trajanje baterije. Najpomembnejši dejavniki so teža, temperatura, izbrana pomoč in pa seveda podlaga po kateri kolesarimo.

TEST 1: Kako na delovanje električnega kolesa vpliva teža? 

V testu sodelujejo trije kolesarji različnih »oblik«. Kolesarijo skupaj po istem terenu s pomočjo asistence ECO.

  • Kolesar 1: Steffie

  • Kolo: Focus Jam2 9.6 (19,80kg)
  • Teža skupaj s kolesom: 79,80 kg
  • Baterija: 378 Wh
  • Kolesar2: Maurice

  • Kolo: Focus Jam2 9.8 Drifter (19,80kg)
  • Teža skupaj s kolesom: 129,80 kg
  • Baterija: 378 Wh
  • Kolesar3: Joe

  • Kolo: Focus Sam2 6.8 (21,35kg)
  • Teža skupaj s kolesom: 106,35 kg
  • Baterija: 378 Wh

Testna proga:

Testni poligon1


SKUPINSKE VOŽNJE VPLIVAJO NA DOSEG BOLJ KOT TEŽA

Kolesarjenje v skupini lahko vpliva na doseg vašega e-MTB bolj kot vaša teža. Če prilagodite hitrost vožnje najbolj počasnemu v vaši skupini (v našem primeru tudi najtežjemu), ni nujno, da se poveča tudi doseg baterije. Če v primeru prilagajanja počasnješemu hkrati ne prilagodite tudi sloga vožnje amapk in z "zaganjanjem" obremenjujete pogon, pomeni da motor zaradi neenakomernega delovanja lahko potroši več energije. Ta vpliv na porabo je lahko večji kot vpliv teže. 

POVEČAJTE SVOJ DOMET Z DODATNO BATERIJO T.E.C PACK

S pomočjo dodatne baterije, ki se enostavno pritrdit na zgoraj omenjene modele koles lahko svoj domet povečate za še 1x toliko in pod vami bi 756 Wh rezerve in čiste zabave.

TEST 2: Kako na delovanje električnega kolesa vpliva temperatura?

V drugem delu testa boste spoznali kako temperatura vpliva na samo delovanje vašega elektičnega kolesa. V testu sodeluje en kolesar in 2 popolnoma različni temperaturi. Test se je opravljal v centru DLR- nemškem vesoljskem centru. V simulatorju temperature je kolo delovalo s pomočjo asistence Boost (najvišja asistenca) do spraznenja baterije.

  • Kolesar: Mike

  • Teža: 78 kg
  • Kolo: Jam2 9.8 Drifter (19,80kg)
  • Baterija: 378 Wh

Temperatura: -5°C / 25°C

 

TEMPERATURA BATERIJE NA ZAČETKU VOŽNJE VPLIVA NA NJEN DOMET

Na domet vašega električnega kolesa ne vpliva predvsem zunanja temperatura, temveč temperatura v bateriji na začetku vožnje. To je razlog, da doseg pri + 25 ° C presega doseg pri -5 ° C za več kot 18%.

SHRANJUJTE IN POLNITE VAŠE E-KOLO NA SOBNI TEMPERATURI

Baterija na začetku vožnje ne sme biti prehladna. Ko vozite svoje e-kolo, se baterija zelo hitro segreje, tudi v hladnem okolju. Če lahko v zimskem času začnete vožnjo s toplo baterijo, se ne boste srečali z velikimi izgubami.

TEST 3: Kako na delovanje električnega kolesa vpliva izbira asistence?

V testu sodelujejo 1 kolesar in 3 identična polno napolnjena kolesa. Vsako kolo bomo vozili na drugi vrsti pomoči: ECO (najmanjša asistenca), Trail (srednja asistenca), Boost (najvišja asistenca).

  • Kolesar: Fabian
  • Teža: 70 kg
  • Kolo: Focus Sam2 6.9
  • Baterija: 378 Wh

Proga testiranja:

Testni poligon1

Graf-asistenca-pomoči

Graf-asistenca-pomoči doseg

NAČIN ASISTENCE ECO SKORAJ PODVOJI ASISTENCO BOOST (NAJVEČJA POMOČ)

V testu na terenu je Fabian naredil skoraj 2x tolikšnjo razdaljo s pomočjo ECO kot s pomočjo Boost. Za doseženo večjo prevoženo razdaljo pa je moral žrtvovati več kot 4km/h povprečne hitrosti.

Uporabljajte zdravo mešanico vseh načinov pomoči. S pomočjo uporabe vseh vrst pomoči se bodo vaše vožnje podaljšale.

TEST 4: Kako na delovanje električnega kolesa vpliva podlaga?

V 4. delu testa sodeluje en kolesar in 2 identični električni gorski kolesi. V prvem delu je Olly kolesaril navzgor po »trejlu« in navzdol po makedamski cesti, v drugem delu pa ravno obratno.

  • Kolesar: Olly Wilkins
  • Teža: 76 kg
  • Kolo: Focus Sam2 6.9
  • Baterija: 378 Wh
test4-Ebike: Olly Wilkins

TEST4-EBIKE-GRAF PODLAGA

TEST4-EBIKE-GRAF PODLAGA 2

TEREN VPLIVA NA DOSEG

Očitno je da v testu ni bilo velike razlike v dolžini posameznega poizkusa. Pričakovali bi da bo doseg manjši na "trejlu" glede na podlago. Vendar je v praksi ravno obratno. Gor po makadamu in dol po "trejlu" pomeni nekaj več porabe energije.

Zakaj? Pri dosegu ne gre samo za teren, ampak tudi za stil vožnje. Vožnja po zahtevnem terenu vključuje veliko dela s telesom. Vsekakor več kot vožnja po makadamu. To v končni fazi pomeni več dela za kolesarja in celo nekaj manj za motor. Pri spustu je zgodba ravno obratna, po makadamu se motor ne vrti, ker s pedali ne poganjate, pri spustu na "trejlu" pa ste pogosto na pedalih tudi na spustu, kar povečuje porabo energije.



KOLESARITE VEČ, GOR ALI DOL

Preprosto prekolesarite več km. Zato je bil ustvarjen Focus Sam2. Je veliko bolj zabaven zaradi količine hoda obenem pa ne bo veliko zaostajal pri dosegu ali pri potovalni hitrosti. 



PODALJŠANE AVANTURE? UPORABITE T.E.C. PAKET

Če bi radi daljši doseg vašega kolesa, preprosto dodajte še eno baterijo in uživajte v dosegu, ki vam ga nudi 756 Wh kapacitete baterije.

TEST-E-KOLES