Vodič za kolesarjenje pri nižjih temperaturah

Vodič za kolesarjenje pri nižjih temperaturah

Naj ti hladne temperature ne vzamejo želje po kolesarjenju

Gledam skozi okno... sonce, asfalt, med drevesnimi koreninami še nekaj zadnjih flik snega. Verjetno se tudi ti najdeš v trenutku, ko tvoj pogled uhaja na kolo, ki počiva v garaži, mogoče celo na steni v dnevni sobi. Pripravljeno na začetek nove kolesarske sezone, da postanemo rekreativni Primož Roglič ali Tadej Pogačar. Težko se je soočiti s kolesarjenjem, ko pa se temperature spreminjajo in je na soncu prijetno toplo, ko pa od kolesariš v senčni predel ceste, začutiš mraz, kot da bi iz poletja prešel v zimo v nekaj sekundah namesto mesecih. Zato prava kolesarska oblačila pomenijo veliko več, kot samo lep kolesarski dodatek ali po domače.. „kdo je lepši“!

Pred vsako turo je zelo pomemben pregled vremenske napovedi. Da se seznanimo, s čim vse se lahko na tisti dan srečamo. Če je naš plan začeti turo podnevi, ko so temperature najvišje, in zaključek ture, ko se dan počasi nagiba v temo, smo lahko prepričani da bodo temperaturne razlike tudi do 10 stopinj, ko se bo sonce počasi poslavljalo za sosednji hrib. Kolesarjenje v hladnih mesecih prinaša toliko sprememb, kot so si različna temperaturna območja. In tukaj je poznavanje osnov oblačenja še kako dobrodošlo.

Posebno pozornost je potrebno posvetiti prstom na nogah in rokah ter obrazu. Saj so najbolj izpostavljeni mrazu in se tudi najhitreje ohladijo. S pripravo na hladne vremenske temperature pa je potrebno opozoriti še na nekaj detajlov, ki so pomembni, da se tvoj kolesarski dan ne spremeni v nočno moro. Pri kolesarjenju v hladnem vremenu moramo biti pozorni tudi na vse majhne odprtine, kjer lahko mrzel zrak dostopa do našega telesa. Okoli zapestja, gležnjev oz. kjerkoli lahko mrzel zrak prodre do telesa, ga je potrebno zaščititi. Med najbolj pomembnimi dejavniki na katere je potrebno biti pozoren je znoj in vlaga ter obvladovanje temperature med kolesarjenjem, da ostanejo telo in oblačila suha.

Tako kot pri turnem smučanju je tudi pri kolesarjenju ključ do udobja in toplote priporočljivo več plastno oblačenje.

PRVI SLOJ - AKTIVNO PERILO

Prava izbira prvega sloja oblačila, ki se tesno prilega tvojemu telesu, bo prva obramba linija pred vstopom mraza do telesa. Glavna vloga prvega sloja je, da odvaja vlago na zunanjo stran, da tvoje telo ostaja suho in sveže. Med sam vrh prvega sloja oz. aktivnega perila spadajo oblačila izdelana iz 100% volne, dodanih volnenih vlaken ali mikrofibre. Ne glede na vse pa je delovanje letnega in zimskega aktivnega perila drugačno. Če je funkcija poletnega layerja, da te ohlaja, je zimski layer namenjen, da ohranja temperaturo in da te ogreje.

DRUGI SLOJ - TERMO MAJICA

Glavne lastnosti 2 sloja oz termo majice so, da se odlično prilega zgornjemu delo prvega sloja, te ne ovira med gibanjem, dodaja toploto ter rahlo ščiti pred vetrom. Še vedno mora odlično odvajati vlago na zunanjo stran. Izbrani materiali (merino volna, tkanina iz flisa) zadržijo zrak in ohranjajo toploto.

TRETJI SLOJ - KOLESARSKA JAKNA

Kolesarska jakna kot zunanji del oblačila te bo zaščitila pred vdorom vetra, dežja, vlage in mraza. Izdelane iz kakovostnih materialov Gore-Texa in Windstopperja, premazane z vodoodbojnim premazom odlično kljubujejo in zaščitijo telo v hladnih temperaturah. Konstrukcija kolesarske jakne še vedno nudi izhlapevanje vlage, dobro diha in ščiti pred mrzlim vetrom. Kolesarska jakna spada pod najbolj zaželene in nujne dele kolesarske garderobe.

TERMO KOLESARSKI DODATKI

Kot smo že omenili ne smemo pozabiti na predele telesa, ki so mrazu najbolj izpostavljeni. Glava, prsti na rokah in nogah. Pred mrazom si je tako pametno zaščititi roke s toplimi rokavicami, ki bodo odporne na vlago, veter in mraz. Tu so še galoše, ki bodo prav tako zaščitile tvoje noge. Odbojne na veter in vodo bodo preprečile, da bi vodo vstopila v čevelj. Rokavčki, nogavčki, večnamenske rute za vrat in najpomembneje – GLAVA. Odvisno od zračnosti čelade, zunanjih temperatur je pod čelado priporočljivo obleči kapo ali trak, ki bosta zaščitila glavo pred prepihom in morebitnim glavobolom.

Oblačila in temperaturni razpon

Navkljub ponudi kolesarskih oblačil in več plastnega oblačenja je potrebno vedeti, da se možnosti oblačenja spreminjajo glede na temperaturna območja. Ne glede na priporočila je potrebno poznati svoje telo in njegovo odpornost na mraz in s tem dobro pravilo, ki mu je dobro slediti: v kolikor ti je v oblačilih udobno in toplo že na začetku, ti bo v njih kmalu hitro prevroče.

KOLESARJENJE MED 15.5⁰C IN 21⁰C

Za toplejše temperature nad 21 stopinjami bo zadostoval klasičen kolesarski dres. Poletno aktivno perilo brez rokavov, kratka kolesarska majica, kratke kolesarske hlače, nogavice in rokavice s kratkimi prsti.

KOLESARJENJE MED 10⁰C IN 15⁰C

Kolesarjenje v tem temperaturnem razponu že kliče po vrhnjem oblačilu termo majice, ki je v notranjosti obogatena z materialom iz flisa. Še vedno je priporočljivo, da imaš s seboj tudi lažjo jakno, ki te bo zaščitila pred vetrom. Da pa prvi kolesarski metri ne bodo premrzli, je dobro začeti tudi S kolesarskimi rokavčki in nogavčki. Na začetku bo občutek malce hladnejši, vendar ko se bo povečala tvoja kadenca boš kaj kmalu začutil toploto, ki jo bodo kolesarska oblačila vzdrževala.

Kaj potrebuješ? Majico z dolgimi rokavi, majico s kratkimi rokavi, rokavčki, aktivno perilo, kratke kolesarske hlače, nogavčki, rokavice z dolgimi prsti, kolesarska kapa s šiltom, toplejše kolesarske nogavice ter mini galoše, ki prekrivajo prste.

KOLESARJENJE MED 4⁰C IN 10⁰C

Nizke temperature v tem temperaturnem območju vseeno zahtevajo nekaj več priprav. Potrebujemo toplejše termo nogavice, ki bodo omogočale, da bodo naša stopala suha. Zimski prvi sloj, ki bo poskrbel, da bo našemu telesu toplo, termo majica z dolgimi rokavi, termo dolge hlače ter toplejša jakna, ki z ustreznimi materiali omogoča popolno kombinacijo tkanin. Uspešno odvaja vlago, še vedno je ustrezno zračna. Velikokrat dodani lepljeni šivi zaščitijo telo pred vodo, mrazom in vetrom. Proizvajalci ne pozabijo na dodane zračnike na zadrgo s katerimi uravnavaš temperaturo. Da se telo ne pregreje in tako prepreči, da bi te na sredini treninga zazeblo. Pri nižjih temperaturah od 10 stopinj je veliko pozornosti potrebno dodati ravno nogam, rokam ter glavi. Termo rokavice, galoše, kape ali trakovi so nujni dodatki preden se odpraviš na kolo!

Mnogi izmed nas pogledujemo za kolesarji in se sprašujemo kako jim uspe pri nizkih temperaturah občutiti svobodo na cesti. In celotna čarovnija se skriva v pravilnem oblačenju. Večplastno ali čebulno oblačenje, prava izbira termo hlač in jakne nam omogočajo, da spustimo vremensko lestvico in tako s svojim najljubšim športom začnemo veliko prej.

Ne glede na namen kolesarjenja, ali gre za tekmo, trening ali zgolj rekreativno nabiranje kilometrov, bo pravi izbor oblačil glede na temperaturo zagotovil pravo ravnovesje med udobjem, toploto in podporo.