Zimska akcija v Šport 11. Izkoristi nizke cene in uživaj v zimski idili!VEČ

Tečemo z Nejcem Kuharjem

Pogovarjali smo se z Nejcem Kuharjem, iz športnih krogov poznan kot vrhunski gorski tekač, turni smučar in rekorder. Veliko od vas pa ga pozna tudi iz naše trgovine Šport 11, kjer je sinonim za pravilno izbiro tekaške in turne opreme. Nejca smo kot izkušenega gorskega tekača prosili, da pripravi primer treninga za začetnike in za tiste, ki se s tekom že nekaj časa ukvarjate.

Vsekakor je za gorski tek potrebna primerna oprema. Oblačila sicer ne odstopajo precej, vendar moramo imeti v mislih, da nas v hribih lahko hitro doleti sprememba vremena. Je pa zato več pozornosti in poudarka treba nameniti trail tekaškim čevljem. Trail tekaški čevlji imajo bolj profiliran podplat, ki bo preprečil neugodne zdrse in možnost poškodb. Hkrati pa bo učinkovitost pri samem teku večja.

Trening za trail začetnika:

Lokacija: Sv. Jakob nad Preddvorom (Gorenjska, SLO)

Izhodišče: Parkirišče Grad Hrib

Trasa:  Po cesti do koče na Jakobu (ali kakšen drug položen klanec po izbiri – za začetek bo dovolj cca 400vm in cca 4-5km dolžine)

Začneš 15 min hoje, nadaljuješ 5 min teka, nato 10 min hoje in spet 5 min teka – menjaš do vrha

Nato lahko vsakič podaljšuješ tek in zmanjšuješ hojo, dokler nekega dne ne odtečeš neprekinjeno od podna do vrha!

Trening za naprednega trail tekača:

Lokacija: Sv. Jošt nad Kranjem (Gorenjska, SLO)

Izhodišče: Parkirišče pri ribogojnici v Besnici

Trasa: Predlagam varianto po makadamski cesti, ki v zgornjem delu preide v kolovoz in nato po markirani poti do vrha (lahko tudi kakšen drug klanec, ki je v začetku položen, da se dobro ogrejemo, skupaj pa lahko potem v višinski razliki med 400 in 800m – odvisno od vašega nivoja pripravljenosti).

Začneš s 15 min počasnega teka za ogrevanje, nato nadaljuješ z menjavanjem hitrejših in počasnejših odsekov – zato je ta vadba zelo zanimiva v skupini, kjer vedno drug tekač narekuje ritem, naloga preostalih je, da narekovalcu sledijo. Ta del treninga lahko traja med 20 in 40 min. Cilj treninga je, čim večkrat doseči in preseči tekmovalno hitrost v dolžini 20 sec do 2 min (več že nima smisla, ker je potem to že druga vrsta treninga).

Pa veliko zabave in varnih korakov!